داروها

معرفی داروها برای درمان بیماری ها

داروها

معرفی داروها برای درمان بیماری ها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در این مطلب که جمع آوری آن چندین روز به طول انجامیده است، با کمک تحقیقات جدید چندین مجله معتبر پزشکی دنیا، یک مقاله کامل از سولفات منیزیم گردآوری کرده ایم. در این مطلب با موارد استفاده، عوارض جانبی، طرز و دوز مصرف و نکات مهم دیگر آشنا می شوید. دقت کنید در تحقیقات جدید برخی از نکاتی که در مطالب قدیمی وبسایت های فارسی راجب این دارو می خوانید رد شده اند.

Magnesium sulfate

نکات مهم راجب سولفات منیزیم

سولفات منیزیم که با نام نمک اپسوم هم نامیده می شود، ماده ای معدنی است. عملکرد عمده آن در جایگزینی منیزیم در بدن و آبرسانی به روده است. سولفات منیزیم به صورت ملین برای رفع یبوست و تنظیم مقدار منیزیم در بدن به کار می رود. سطوح پایین منیزیم در بدن می تواند با مصرف الکل، اسهال شدید، تغذیه بد و یا کلسیم زیاد بدن تشدید گردد. علائم کمبود منیزیم در بدن شامل خستگی، گرفتگی عضلانی یا اسپاسم، تشنج و حرکات ناگهانی چشم می باشد. برخی افراد از نمک های اپسوم برای استحمام استفاده می کنند. این کار به مهار درد در ماهیچه ها کمک کرده و درد ناگهانی و کبودی را تسکین می دهد.

درمان دارویی به صورت تزریق داخل وریدی در زنان باردار و کودکان خاص به کار میرود تا تشنج ها را کنترل کند. این داروها می تواند در موقعیت های دیگر برای درمان اریتمی های خطرناک، فشار خون پایین، کم کردن دردهای انقباضی زایمان با تشخیص پزشک به کار رود. سولفات منیزیم می تواند بدون نسخه پزشکی تهیه گردد.

هشدارهایی در خصوص سولفات منیزیم

دوز بالاتر از نسخه پزشک را مصرف نباید کرد؛ زیرا مقادیر بیش از حد این مواد معدنی می تواند آسیب های جانبی خطرناک و تهدید کننده ای در بر داشته باشد. پیش از مصرف سولفات منیزیم در صورت داشتن مشکلات زیر با پزشک معالجتان مشورت نمایید:

بیماری کلیوی، بیماری قلبی، ضربان قلب نامنظم، دیابت، اختلال معده یا روده، درد شکم حاد، استفراغ یا حالت تهوع، مشکل روده، انسداد روده، یبوست شدید، کولیت و اختلالات تغذیه ای. همینطور اگر به طور ناگهانی تغییر در عادات روده داشته اید و یا در رژیم غذایی کم منیزیم هستید و یا اگر از ملین ها برای مدت بیشتر از یک هفته استفاده کرده اید، به دکتر خود اطلاع دهید.

اگر باردار می باشید و فرزدندتان در 2 ساعت آینده به دنیا می آید، از مصرف سولفات منیزیم حذر کنید. اگر از خونریزی مقعد رنج می برید و یا تحرکات روده ای در ضمن استفاده از سولفات منیزیم به عنوان ملین را ندارید با دکترتان فوراً تماس بگیرید؛ زیرا امکان دارد مشکلات دیگه ای دارید که از آن مطلع نیستید. باید به پزشکتان در خصوص سولفات منیزیم پیش از هرگونه عمل جراحی حتی اعمال دندانپزشکی خبر دهید.

...

ادامه توضیحات را در لینک اصلی زیر بخوانید:

سولفات منیزیم –عوارض، فواید، نحوه مصرف اصولی و

  • ۹۸/۰۵/۲۲
  • رادین حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی