داروها

معرفی داروها برای درمان بیماری ها

داروها

معرفی داروها برای درمان بیماری ها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در این مطلب نتیجه جدیدترین تحقیقات انجام شده توسط چندین موسسه پزشکی معتبر در آمریکا راجب داروی داکسی سایکلین را در اختیار شما قرار می دهیم. دقت کنید که برخی اطلاعات قدیمی که در برخی سایت های فارسی راجب این دارو ذکر شده اند، کاملا در مطالعات جدید رد شده اند.

داکسی سایکلین آنتی بیوتیکی است که به گروهی از آنتی بیوتیکها بنام تتراسایکلین تعلق دارد. داکسی سایکلین معمولا بصورت خوراکی برای آکنه و روزاسه (یک بیماری پوستی مزمن) تجویز میشود. این دارو برای درمان آکنه التهابی خفیف تا متوسطی مورد استفاده قرار میگیرد که با درمانهای دیگر بهبود نمیابد. همچنین از داکسی سایکلین برای درمان انواع بسیاری از عفونتهای باکتریایی، از دستگاه ادراری گرفته تا بیماری های لثه استفاده میشود. داکسی سایکلین یک داروی خوراکی است، پس بصورت قرص یا کپسول مصرف میشود. داکسی سایکلین برای درمان جوشها و دانه های پوستی پشت یا قسمتهای دیگر بدن که نمیتوان از دروهای موضعی استفاده کرد، بسیار مناسب است.

نحوه عملکرد داکسی سایکلین

داکسی سایکلین با کنترل باکتری ها کار میکند. اگرچه آکنه یک عفونت نیست و مسری هم نیست، آنتی بیوتیکها میتوانند با کاهش مقدار باکتریهای عامل آکنه در پوست، میزان جوشها و دانه های پوستی را کاهش دهد.

داکسی سایکلین همچنین موجب کاهش التهاب میشود، پس میتواند جوشهای متورم و قرمز را هم از بین ببرد. بااینحال نمیتواند دانه های پوستی بدون التهاب مانند جوشهای سرسیاه و میلیا (جوشهای سفید زیرپوستی) را از بین ببرد. برای درمان این نوع جوشها به درمانهای دیگری نیاز دارید.

دیگر اسم های داکسی سایکلین عبارتند از: نامهای تجاری این دارو عبارتند از: Doryx, Vibramycin, Oracea, Adoxa ولی بیشتر از همه بعنوان داروی عمومی داکسی سایکلین شناخته میشود.

نحوه ی استفاده از این دارو

داکسی سایکلین بسته به تشخیص پزشک 1 یا 2 بار در روز و به میزان 50-100 میلیگرم در هر دوز مصرف میشود. اگر داکسی سایکلین همراه با داروهای دیگر درمان آکنه مانند بنزوئیل پروکساید و رتینوئید موضعی مورد استفاده قرار گیرد، نتایج بسیار سریعتر و بهتر خواهند بود.

عملکرد داکسی سایکلین برای کاهش التهاب و باکتریها بسیار مناسب است اما این تنها فاکتور برای از بین بردن جوشها نیست. جوشها همچنین بدلیل چربی اضافه بنام کامدو ایجاد میشود. جوش صورت نوک تیز کامدو هایی هستند که دچار التهاب شده اند و باعث ایجاد برآمدگی هایی قرمز یا صورتی رنگ روی سطح پوست می شوند. داکسی سایکلین از تشکیل این نوع جوشها جلوگیری نمیکند، اما داروهایی مانند رتینوئید موضعی و بنزوئیل پروکساید میتوانند آنها را درمان کنند. علاوه بر آن استفاده ی داکسی سایکلین بهمراه داروهای آکنه غیرآنتی بیوتیکی موضعی، احتمال مقاومت آنتی بیوتیکی را کاهش میدهد.

...

اطلاعات تکمیلی را با مراجعه به لینک زیر بخوانید:

داکسی سایکلین چیست؟ عوارض، نحوه و مقدار مصرف

  • ۹۸/۰۵/۲۴
  • رادین حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی